Dresden week 4 - Reisverslag uit Dresden, Duitsland van Gillian Wal - WaarBenJij.nu Dresden week 4 - Reisverslag uit Dresden, Duitsland van Gillian Wal - WaarBenJij.nu

Dresden week 4

Door: Gillian van der Wal

Blijf op de hoogte en volg Gillian

28 April 2014 | Duitsland, Dresden

Hallo lieve lezers in Nederland,

Normaal gesproken zijn mijn verslagen chronologisch ingedeeld, maar deze week heb ik niet echt bijgehouden wat ik per dag heb gedaan. Daarom zal ik een algemene samenvatting geven.

Deze week heb ik buiten mijn lessen om kennisgemaakt met de taalcursuslessen. De eerste les al kwam ik erachter dat deze voor mij echt te makkelijk was. Typisch Duits was dat switchen naar een hoger niveau niet mogelijk was, want het niveau dat uitkwam bij de test is volgens hen ‘heilig’. Zodat ik mij niet compleet verveel tijdens de taalcursuslessen werk ik het boek zelfstandig thuis door en kan ik tijdens de les vragen stellen op ‘hoger niveau’.

Ook heb ik deze week mijn eerste bezoek gekregen hier in Dresden. Op vrijdag hebben Sharon en ik de dag heel lang gerekt. We zijn naar de Altmarkt gegaan en daar hebben we tot onze verbazing best veel tijd doorgebracht. Op de Altmarkt was een typisch Duits marktje. Er werd muziek gedraaid en je kreeg er natuurlijk de Duitse specialiteit : Worst!. Daarna hebben Sharon en ik gekookt en hebben we nog gezellig gepraat met een ganggenoot. Om half 2 het ’s Nachts was Twan dan eindelijk hier.

De zaterdag en de zondag heb ik Twan kennis laten maken met Dresden. Ik heb hem een rondleiding gegeven langs de oude gebouwen van de Altstadt en heb hem laten genieten van de Elbe. Ook zijn Twan en ik in het park geweest, die trouwens ontzettend groot is en hebben we een middag in de dierentuin van Dresden doorgebracht. Beide dagen hebben we hier super goed weer gehad en hebben we dan ook lekker kunnen genieten van een ijsje.

Gelukkig zijn mijn dagen met Twan hier nog niet voorbij, want hij blijft hier tot vrijdag. En daarna krijg ik alweer bezoek van mijn lieve zus Chelsea en haar vriend Ronald. Maar ook zonder al dit bezoek is mijn verblijf in Dresden super, want Dresden is en blijft nu eenmaal een mooie stad!

Tot volgende week!

Liefs Gillian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gillian

Actief sinds 06 April 2014
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 3946

Voorgaande reizen:

01 April 2014 - 31 Juli 2014

Dresden

Landen bezocht: