Dresden week 5 - Reisverslag uit Dresden, Duitsland van Gillian Wal - WaarBenJij.nu Dresden week 5 - Reisverslag uit Dresden, Duitsland van Gillian Wal - WaarBenJij.nu

Dresden week 5

Door: Gillian van der Wal

Blijf op de hoogte en volg Gillian

07 Mei 2014 | Duitsland, Dresden

Hallo lieve lezers in Nederland,

Het is inmiddels al weer woensdag en ik had mijn verslag van afgelopen week allang moeten plaatsen, maar hier dan alsnog een update van week vijf in Dresden.

Afgelopen week is een drukke week geweest voor mij. Ik had namelijk eerst bezoek van Twan en aan het einde van de week had ik bezoek van mijn zus en haar vriend Ronald.

Hier op de gang in het wohnheim was een spellenavond en deze hebben wij dan ook bezocht. Ik ben niet zo van de spelletjes, dus ik ben er gewoon gezellig bij gaan zitten en heb met de mensen gekletst. Een grappig detail van de avond was dat Twan op z´n beste Duits de mensen van mijn gang smakelijk eten wensten, door te zeggen : schmecklich. Dit is natuurlijk hartstikke fout en het was daarom ook wel een lachwekkende uitspraak.

Om Twan een beetje een idee te geven waar ik studeer zijn we lopend naar de universiteit gegaan en heb ik hem natuurlijk ook kennis laten maken met de mensa. Daar hebben we gezamenlijk gegeten met de rest van de klas en de vriend van Sharon en Siri.

Twan en ik hebben ook nog een uitstapje Leipzig gedaan aangezien dat maar anderhalf uur rijden is vanaf Dresden. Ik vond de stad erg mooi, maar ik vind zelf Dresden toch net wat mooier. In Leipzig hebben Twan en ik genoten van het lekkere weer, lekkere eten en van gezellige straatmuzikanten die door heel Leipzig te vinden zijn. Het ’s Avonds zijn we naar Bonnies Ranch gegaan met de rest van de klas en hebben we gezellig gedronken en natuurlijk gezongen aangezien het karaoke avond was.

De dag erna zijn Twan en ik zeker niet lui geweest, want aangezien het Tag der deutsche Arbeit was, was er in de stad genoeg te doen. In de Neustadt was een markt en ondanks dat het voornamelijk eetkraampjes waren, hebben Twan en ik ons goed vermaakt. Volgens mij gaat de liefde bij ons voornamelijk door de maag.

Op vrijdag waren mijn dagen met Twan hier in Dresden voorbij, maar om mijn verdriet een beetje te troosten, stonden mijn zus en haar vriend Ronald alweer op de stoep. De eerste twee dagen heb ik ze Dresden laten zien, wat voor mijn zus niet al te goed is, aangezien ze hier heel goed kan shoppen. Dat is wat we ook gaan doen als ze over 2 weekjes weer hier is.

Op de laatste dag van hen verblijf hier in Dresden zijn we naar Praag gegaan. Het was ongeveer 2 uurtjes rijden en dat was het ook zeker waard. Praag is een mooie en grote stad en hoeveel wij ook gelopen hebben op die dag, ik ben bang dat ik nog steeds niet alles heb gezien. Als afsluiter hebben we in een restaurant net buiten het centrum gegeten en hebben we een leuk weekend afgesloten.

Nu zit ik dan weer alleen op mijn kamertje hier, maar ik ben zeker niet getreurd. Voor deze week en voor de komende weken staan leuke dingen gepland.

Veel groeten uit Dresden,

Gillian

  • 07 Mei 2014 - 17:32

    Jose Leers:

    was weer een gezellig verslag je hebt je goed vermaakt met al je bezoek ik hoop dat je ook nog een beetje leert maar hou het vooral gezellig groetjes van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gillian

Actief sinds 06 April 2014
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 3949

Voorgaande reizen:

01 April 2014 - 31 Juli 2014

Dresden

Landen bezocht: