Dresden week 3 - Reisverslag uit Dresden, Duitsland van Gillian Wal - WaarBenJij.nu Dresden week 3 - Reisverslag uit Dresden, Duitsland van Gillian Wal - WaarBenJij.nu

Dresden week 3

Door: Gillian van der Wal

Blijf op de hoogte en volg Gillian

20 April 2014 | Duitsland, Dresden

Hallo lieve lezers in Nederland,

Daar ben ik weer en deze keer een update waarbij jullie niet zoveel moeten lezen dat ik mij verveeld heb, want de lessen zijn namelijk begonnen!

Op maandag was dan mijn allereerste fatsoenlijke les hier op de TU in Dresden. En ik moet zeggen, dat de les hier interessant was, maar ook weer heel anders is dan bij ons in Nederland. We hadden deze les allemaal een eigen computer ter beschikking, zodat je niet steeds op het bord hoefde te kijken, maar zelf alles via je eigen scherm kon volgen. Onze docent Ulrich Zeuner, die wij ook voor 2 andere vakken zullen hebben, is een zeer spontane man en hij is interessant om na te luisteren.

Op dinsdag hadden we wederom les van Ulrich Zeuner, namelijk het vak Landeskundedidaktik. Ik merk aan de lessen, dat de theorie hier aan de TU en de theorie die wij op Fontys hebben gehad elkaar prima overlappen. De lessen zijn daarom erg fijn om te volgen, omdat je al veel over het onderwerp weet. Het ’s Avonds zijn we met een aantal mensen naar de ‘Länderparty Italien’ geweest. Dat was in principe heel gezellig, maar die Italianen weten volgens mij niet zo goed, hoe er echt gefeest moet worden.

Op woensdag zijn Sharon en ik boodschappen gaan doen, omdat dit voor ons een vrije dag was. Het ’s Avonds zijn we met z’n tweeën naar Bonniesranch geweest, dat is een café waar je die avond aan karaoke kon doen.

Op donderdag stonden er twee lessen op de planning, namelijk Wortschatzarbeit en Motivation. Ik vond de les van Wortschatzarbeit net wat interessanter, want deze lerares laat de studenten ook actiever meedenken. We zijn tussen de twee lessen door bij de Mensa gaan eten, waar ik mij een lekker bord lasagne na binnen heb gewerkt.

Op vrijdag hadden Sharon en ik een schoonmaakbui en hebben we onze keuken hier eens grondig schoongemaakt. We durven nu eindelijk de oven hier te gebruiken, want we kunnen nu tenminste er door heen kijken om te zien wat we maken.

Op zaterdag zijn Sharon, Siri en ik op zoek gegaan naar een luchtbed voor Siri. We zijn uiteindelijk terecht gekomen in een winkel genaamd Globetrotter en dat was een genot om daar te zijn. In deze winkel heb je een grote bak met water waar je in kan kanoën, maar je kunt ook in een ijskabine, in een regenkamer en je kunt klimmen op een klimwand. Toen de zoektocht naar een luchtbed eenmaal voldaan was, heeft Angela zich ook nog bij ons gevoegd en hebben we een middagje Kaufland gedaan. Het ’s Avonds hebben Angela en ik heerlijke spaghetti gemaakt en zijn Sharon en ik daarna moe en voldaan naar huis gegaan.

Op zondag, dat is vandaag dus, hadden we een paaslunch gehouden, hier bij ons in de keuken. Het was heel gezellig geweest en daarnaast heeft het me ook goed gesmaakt. Nu zit ik hier op mijn kamer dit verslag te typen en tel ik alvast de dagen af tot mijn eerste bezoek hier in Dresden.

Dit was dan alweer mijn 3de update vanuit mijn kleine kamertje op 6 hoog!

Liefs Gillian



  • 20 April 2014 - 22:52

    Jose Leers :

    je schrijft leuke verslagen gezellig om te lezen ik ben blij dat je een beetje kan wennen en dat je het leuk en gezellig hebt met die andere meiden groetjes en tot ziens

  • 21 April 2014 - 18:58

    Janneke:

    Heey Gillian,

    Yes! Geen verveling meer :p Zo'n winkel als de Globetrotter lijkt me echt super vet haha. Leuk om te lezen die verslagen. Nog 4 dagen voordat Twan dan éindelijk bij je is^^ Geniet ervan!

    xxx Janneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gillian

Actief sinds 06 April 2014
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 3950

Voorgaande reizen:

01 April 2014 - 31 Juli 2014

Dresden

Landen bezocht: