Dresden week 8 - Reisverslag uit Dresden, Duitsland van Gillian Wal - WaarBenJij.nu Dresden week 8 - Reisverslag uit Dresden, Duitsland van Gillian Wal - WaarBenJij.nu

Dresden week 8

Door: Gillian van der Wal

Blijf op de hoogte en volg Gillian

27 Mei 2014 | Duitsland, Dresden

Hallo lieve lezers in Nederland,

Afgelopen week heb ik een zeer drukke, maar vooral gezellige week gehad. Om te beginnen heb ik zoals gewoonlijk mijn lessen gevolgd op de Technische universiteit. De lessen worden per week interessanter, omdat er nu niet alleen uitleg wordt gegeven, maar ook veel voorbeelden worden getoond. Buiten de lessen ben ik op de Maandag, zoals gewoonlijk naar de Fitness& Dance les geweest. Het ’s Avonds heb ik een lekker hapje gegeten bij Angela, omdat zij jarig was.

In het begin van mijn verblijf hier in Dresden heb ik één keer gevoetbald in de zaal, maar omdat ik op dat tijdstip de taalcursus bleek te hebben moest ik daar mee stoppen. Ondanks dat ik er maar een keer ben geweest hebben ze mij wel uitgenodigd om op dinsdagavond in het park te komen voetballen. Samen met Angela en mijn ganggenoot hebben we dus een lekker potje voetbal gespeeld. Ik heb vaker gehoord dat Duitsers vrij teruggetrokken zijn, maar hier in Dresden vind ik ze vrij open en heel erg sociaal. Het potje voetbal is daarom niet alleen maar leuk vanwege het spel, maar ook vanwege de sociale contacten die je zo opbouwt.

In het midden van de week ben ik samen met Angela gaan wandelen in de Bastei. Voordat we daar waren moesten we wel eerst een bus vol zwetende bejaarden zien te overleven. Toen we uiteindelijk levend aangekomen waren, hebben we een 2 uur durende wandeling gemaakt. De meeste mensen kwamen daar alleen maar om de Basteibrug te bezichtigen en ook al was deze ontzettend mooi, het uitzicht dat je had als je de wandeling ging maken was duizend keer mooier. Op de terug weg zijn we nog even gestopt in het stadje Pirna. Pirna doet mij denken aan zo’n typisch stadje dat je bezichtigt als je op vakantie bent. We hebben hier dan ook genoten van een glas Radler en een ijskoffie. Het ’s Avonds hebben Angela en ik samen met Sharon en Siri gebarbecued. De barbecue was niet erg professioneel, want we hadden wegwerpbarbecues op een strijkplank gezet. Het had gelukkig wel gesmaakt!

Het was deze week in Dresden behoorlijk warm en om dit goed te benutten heb ik ten eerste in mijn tussenuur samen met Claire op de grasvelden van de Universiteit in de zon gelegen. Daarnaast heb ik samen met Henk een wandeling gemaakt langs de Elbe en zijn we samen met Bora, Kim en Claire naar een beachclub geweest. Hier hebben we gezwommen en genoten van een lekker drankje.

In het weekend zijn Henk, Sharon, Claire en ik een ijsje gaan eten met een Turkse meid van de universiteit. Dit natuurlijk voor de gezelligheid, maar vooral ook zodat we veel Duits spreken. Het ’s Avonds kwamen mijn zus en haar vriendin op bezoek. Het weekend was kort samengevat veel shoppen, veel starbucks, cocktails en uiteten, kortom heel gezellig!

Dit was het dan alweer voor deze week!

Liefs Gillian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gillian

Actief sinds 06 April 2014
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 3929

Voorgaande reizen:

01 April 2014 - 31 Juli 2014

Dresden

Landen bezocht: