Dresden week 6 - Reisverslag uit Dresden, Duitsland van Gillian Wal - WaarBenJij.nu Dresden week 6 - Reisverslag uit Dresden, Duitsland van Gillian Wal - WaarBenJij.nu

Dresden week 6

Door: Gillian van der Wal

Blijf op de hoogte en volg Gillian

14 Mei 2014 | Duitsland, Dresden

Hallo lieve lezers in Nederland,

Meestal geef ik een update van hoe mijn week in Dresden verlopen is, maar deze week wil ik ook iets meer vertellen over mijn lessen hier in Dresden.

De lessen hier in Dresden zijn heel anders dan hoe wij het gewend zijn in Nederland. In eerste instantie mag je zelf bepalen welke lessen je wilt volgen en moet je je eigen rooster samenstellen. Ik heb in totaal vier vakken en de taalcursus waar ik aan deelneem. De lessen zijn zeer informatief, maar totaal niet interactief. Dat is voor mij al een groot verschil met hoe wij het in Nederland gewend zijn, aangezien wij daar altijd actief mee moeten doen. Ook hebben ze hier niet zo’n moderne middelen om de stof over te brengen. Hier wordt vaak een bord gebruikt of een beamer. Wat dat betreft zijn we op Fontys in Sittard toch behoorlijk verwend met al die smartboards. De taalcursus waar ik aan deelneem is naar mijn mening wel te makkelijk, maar hier wordt er wel interactief gewerkt. Daarnaast zijn onze begeleiders van de taalcursus twee meiden van ongeveer mijn leeftijd, dus je kunt wel altijd gezellig met ze kletsen. Dus er wordt over het algemeen veel gesproken tijdens de cursus en dat is natuurlijk altijd goed voor mijn Duits.

Naast mijn lessen hier in Dresden heb ik natuurlijk niet stil gezeten en heb ik een hele leuke week gehad. Ik heb bijvoorbeeld Bruschetta’s gemaakt, omdat Claire en Angela op bezoek zouden komen. Doordat ik Bruschetta’s aan het maken was heb ik ook nog een gezellig gesprek gehad met een ganggenoot van mij, aangezien ze erg nieuwsgierig was wat ik aan het maken was. Ook kreeg ik een paar uurtjes bezoek van mijn lieve ouders, die mij een lekkere bak zuurvlees hadden meegenomen. Ik heb gezellig met hen de middag doorgebracht en t ’s Avonds ben ik naar de vengaboys in Discotheek Total geweest. De sfeer was er ontzettend gezellig en de liedjes deden natuurlijk denken aan de tijd dat we nog echt heel jong waren. Op zondag heb ik een luie middag gehad en heb ik een serie gekeken bij kim thuis. Daarna besloten we om samen met Angela, Kim en Claire bij mij zuurvlees te gaan eten. Op weg naar huis zagen we dat er overal ME rond liep, aangezien Dynamo Dresden gedegradeerd was. Van een afstandje was het heel spectaculair om te kijken, maar naarmate de ME en ook de onruststokers dichterbij kwamen, zijn we maar snel doorgelopen. Eenmaal bij mij thuis hebben we lekker zuurvlees gegeten en hebben we de week gezellig afgesloten.

Tot de volgende keer!

Liefs Gillian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gillian

Actief sinds 06 April 2014
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 3930

Voorgaande reizen:

01 April 2014 - 31 Juli 2014

Dresden

Landen bezocht: