Dresden week 2 - Reisverslag uit Dresden, Duitsland van Gillian Wal - WaarBenJij.nu Dresden week 2 - Reisverslag uit Dresden, Duitsland van Gillian Wal - WaarBenJij.nu

Dresden week 2

Door: Gillian van der Wal

Blijf op de hoogte en volg Gillian

14 April 2014 | Duitsland, Dresden

Hallo lieve lezers in Nederland,

Week twee in Dresden is alweer voorbij en daarom update twee van mijn reisverslag.

De tweede week in Dresden heeft voor mij weer veel indrukken achtergelaten, maar ik ben ook vaker door de verveling getroffen tijdens mijn verblijf hier. Steeds op mijn kleine kamertje verblijven is ook niet mijn ding, maar om elke keer de stad weer in te gaan, dat gaat ook op ten duur vervelen.

Op maandag heb ik niet zoveel gedaan en aangezien dit de tweede dag was dat ik niet zoveel gedaan had begon ik thuis, maar vooral mijn lieve vriend heel erg te missen. Ik kwam tot het besluit, dat als ik mijn verblijf hier zo aangenaam mogelijk wil maken, ik meer dingen moet ondernemen.

Op dinsdag hebben Sharon en ik dan ook een wandeltocht gehouden door de Altstadt van Dresden. We hebben de Frauenkirche, het Semperoper, de Zwinger en het Residentieslot bekeken. De Zwinger en het Residentieslot dienen als museum voor de Staatsliches Kunstsammelungen Dresden (SKD). Het museum herbergt een kunstverzameling die tot de belangrijkste schilderijencollectie ter wereld behoort en het schijnt ook veel kunst te hebben uit de Nederlandse en Vlaamse scholen. Het lijkt mij daarom ook zeer interessant om de schilderijen in het museum te bekijken. De gebouwen hier in de Altstadt hebben allemaal een rijke geschiedenis en uit interessen heb ik hier dan ook al veel over gelezen in mijn Dresden stedengids. Het ’s Avonds moest ik samen met de rest van de klas een ‘Einstüfungstest’ maken, om te kijken in welk niveau je ingedeeld wordt voor de taalcursus. De test zelf was niet zo mijn favoriet, namelijk een ‘gatentekst’. Je moest op de open plekken in een zin het goed woord invullen, die je natuurlijk niet voorgegeven werden. Dus ik ben benieuwd wat er uit die test gaat komen.

Op woensdag heb ik mijn eerste zaalvoetbaltraining in de HBS Halle gehad. Ik heb mij ingeschreven voor voetbal, zodat ik ook onder de ‘Duitse’ mensen hier kom en dat ik niet alleen maar afhankelijk ben van mijn Nederlandse klasgenoten. Daarnaast heb ik dit natuurlijk ook gedaan, omdat ik gewoon van voetbal hou en graag op conditie wil blijven. De eerste training heeft mij veel plezier bezorgd en ik kijk dan ook alweer uit na de volgende training.

Op donderdag was ik blij, dat eindelijk de eerste les begon, maar helaas viel dat erg tegen. Aangekomen om 09.20 bij ons lokaal, bleek dat onze docent alleen maar een korte inleiding zou geven en dat we daarna alweer konden gaan. Uiteindelijk heeft de hele les maar 20 minuten geduurd, wat zeer teleurstellend voor mij was. We hebben toen besloten om gezamenlijk met de klas bij de Mensa te gaan eten en dit heeft mij zeer bevallen. Ik had een bord pasta met goulashsaus en een toetje en was maar 2,63 euro kwijt. Daarna heb ik een toer de studentenwoningen gedaan. Ik ben langs Kim, Siri, Angela, Jeffrey, Bora en Henk geweest om te bekijken hoe het er bij hun uitziet.

Op zaterdag, want op vrijdag is er niet veel speciaals gebeurd, ben ik samen met Sharon op zoek gegaan naar haar Tanzlabor. Gelukkig lag het helemaal niet ver weg in een achterbuurt (ahum, ahum). Verder ben ik het ’s Avonds op bezoek geweest bij Jeffrey en Bora en hebben we daar ene gedronken en vervolgens ben ik met hen en met Angela, Kim en Claire wezen stappen. We waren in een club genaamd ‘Musikpark’ en daar is voor ieder zijn muzieksmaak wat te doen. Je hebt verschillende zalen en in elke zaal draaien ze een andere stijl muziek. Het uitgaan had zeker veel plezier gemaakt.
Op zondag ben ik samen met Sharon en Siri naar Körperwelten geweest, ook wel als Body World bekend. We hebben eerst een uur in de wacht rij gestaan, maar dat was ondanks dat ik een paar keer geklaagd heb, wel de moeite waard geweest. Het is heel interessant om te zien hoe onze lichamen en het lichaam van dieren eruit zien. Daarnaast kon je ook zien hoe bijvoorbeeld normale organen eruitzien en organen die ziek zijn. Er hingen ook borden van wat mensen in een bepaald land eten. In Amerika kwamen natuurlijk alleen maar vettige dingen op het bord voor en ik stelden mij dan meteen de aangetaste organen voor die je kon bekijken. Na het bezoek aan Körperwelten hebben we gezellig in ons appartementje gekookt en hebben gezellig gezamenlijk gegeten.

Vandaag begint dan hopelijk mijn allereerste fatsoenlijke les, maar hoe die is gegaan dat lezen jullie volgende week in update 3.

Liefs Gillian

  • 14 April 2014 - 14:08

    Janneke:

    Hey Gillian,

    Fijn dat je eerste voetbaltraining zo leuk was :) en ik hoop dat je er wat leuke contacten kan maken. Ik ben benieuwd naar hoe je eerste les vandaag was. In ieder geval veel plezier en succes deze week!

    Groetjes Janneke

  • 14 April 2014 - 20:09

    Sharon Corbey:

    Ik zal maar niet zeggen dat de Einstufungstest op woensdag was i.p.v. dinsdag ;p

  • 15 April 2014 - 10:06

    Gillian Van Der Wal:

    Dinsdag, woensdag, wat maakt het uit hahah

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gillian

Actief sinds 06 April 2014
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 3931

Voorgaande reizen:

01 April 2014 - 31 Juli 2014

Dresden

Landen bezocht: